vineri, 4 octombrie 2024

Comutator de antena

In timpul renovarii am decis sa elimin o parte din cabluri si astfel a aparut necesitatea unui comutator de antena. Am luat in calcul initial un comutator cu relee, telecomandat, dar cum suportul antenelor este la max. 3 m de intrare, am renuntat pentru moment in favoarea unui comutator manual. In principiu, pentru HF am nevoie de minimum doua intrari si inca una pentru teste. Asa cum este construit, comutatorul poate fi upgradat foarte usor cu inca 3 intrari. Am folosit o cutie de jonctiune pentru instalatii electrice etansa, conectori BNC mama si un comutator cu mai multe pozitii. Pe o intrare, pe care voi conecta o antena filara pentru benzile joase, am montat un tub de descarcare in gaz cu tensiunea de protectie de 600V. O pozitie a comutatorului permite impamantarea iesirii, pentru protectie in caz de descarcari atmosferice. Posibil sa montez si un rezistor de 2-3Mohmi/3W pentru descarcarea electricitatii statice. Inainte de inchiderea cutiei am adaugat un plic cu silicagel pentru a preveni condensul. Tot pentru asta, cutia va avea doua gauri de 1mm in partea de jos. Pe lateral am facut gauri pentru fixarea pe catarg cu ajutorul unor coliere de plastic. Voi reveni dupa o perioada de utilizare.









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu