miercuri, 29 iunie 2022

(tr)uSDX (V) - Masuratori si optimizare sau... de la dezastru la acceptabil





Am reglat partea RF conform instructiunilor publicate de Manuel, DL2MAN, cu ajutorul nanoVNA si apoi am testat atenuarea armonicelor cu tinySA. Exista putere, atenuarea semnalelor nedorite este corespunzatoare. Din pacate, eficienta afisata nu depaseste pe nicio banda 38%.

Am bobinat un nou T2 cu 21/3 spire, asa cum sugereaza Manuel pe forum. Eficienta afisata a crescut cu 10%, dar tot ramane departe de ce spun ca au obtinut unii constructori.








Cautand solutii pe forum am descoperit o postare in care se face referire la parametrul Rshunt din meniu. Am reglat acest parametru la 22 si am obtinut urmatorul rezultat:

Banda de 80m
Sarcina artificiala, neinductiva: 50 ohmi, 40W
Tensiunea de alimentare: 13,8V
Curent consumat: 0,97A
Putere RF: 8,94W
Putere masurata extern: 6,6W
Eficienta: 76,41%


Nu am pretentia ca reglajul a "stors" tot ce se poate din aparat. Sunt posibile imbunatatiri prin acordarea bobinelor. De altfel, am fost destul de dezamagit pentru ca a trebuit sa sacrific estetica, spirele frumos si echistant asezate pe toruri. ;-)

Voi reveni cu noi masuratori, imagini dar si cu impresii din trafic.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu