marți, 6 iunie 2017

Transceiver 1W SSB 80m (IV) - detalii constructive

Modificari si echivalente

Toate diodele folosite in comutatie pot fi 1N4148 si nu 1N4007, asa cum este specificat pe schema.
Dioda varycap poate fi inlocuita cu BB139, utilizata in selectoarele de canale a televizoarelor a-n tranzistorizate sau in modulul UUS de la receptoarele portabile romanesti (ex. RR Gloria).
Diodele punctiforme cu germaniu, 1N60 pot fi inlocuite cu diode din seria EFD (detectoare AM in receptoarele radio).
Pentru condensatorii de acord, vor fi preferati cei cu styroflex sau mica.
Pe calea de semnal a receptorului, intre releu si circuitul de intrare se va intercala un potentiometru de 100R pentru a permite reglarea nivelului de RF la intrare, circuit util in caz de semnale puternice.
Rezistoarele din baza tranzistorului de muting la emisie (are colectorul in pin 2 LM386) au valoarea de 1k catre +TX  si 10k la masa.
Rezistorul de pe alimentarea VFO-ului va avea 330R.
Rezistorul din baza tranzistorului prefinal la masa va avea initial valoare de 330R, urmand sa fie ajustat in functie de semnal.
Pentru T2 am folosit un transformator de FI de 455kHz, in paralel cu bobina de acord am adaugat un condensator styroflex de 1nF.
Eu am executat montajul cap coada, in doua exemplare, dar este recomandat sa executati pe etaje functionale (AAF, preamplificator microfon, VFO...) si sa testati/reglati fiecare etaj in parte.

11.06.2017
Cu bobina oscilator UM, BB139 si 100pF  am obtinut o plaja de frecvente receptionate de la 3,6MHz pana la 3,8MHz, cu o stabilitate foarte buna a VFO-ului. 
La receptie se simte foarte clar efectul de filtrare a semnalului BLU, semn ca ansamblul format din FL1, FL2, FL3 isi face treaba.


Va continua...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu